Kesklinna ja Lasnamäe piiril avati uus kergliiklussild

Tallinnas avati täna kaheosalise kergliiklussilla ning vaateplatvormiga 200-meetrine teelõik Gonsiori ja Majaka tänavate ühendamiseks. Sellega on loodud sujuv ühendus kahe linnaosa vahel nii jalgsi kui ka ratastel liikujaile.

„Uus sild on oluliseks sammuks ratta- ja jalakäijate ühenduste parendamiseks Lasnamäe ja Kesklinna vahel. Töötame edasi selle nimel, et kõigil tallinlastel oleks igapäevaselt mugavam ja turvalisem liikuda jalgsi ja rattaga, samuti ka lapsevankriga,“ rääkis linnapea Mihhail Kõlvart. „Täna avatud ühendus ei jää viimaseks: järgmisena rajame mugava ühenduse Valge ja Kuristiku tänavate vahele, sidumaks Lasnamäed Kesklinnaga veelgi paremini. Siit algabki kogu klindiäärse maastiku korrastamine, mis päädib katkematu uue pargiala loomisega.“

Täna avatud kergliiklussild on linlastelele vajalik igapäevasteks käikudeks ja ka näiteks Kadrioru Saksa Gümnaasiumi õpilased saavad kahe õppehoone vahel kiiremini ja ohutumalt liikuda. Lasnamäe elanikel on senisest lihtsam Kadrioru parki jalutama pääseda ning emadel ja isadel kergem lapsevankrit lükata. Tegemist on ühtlasi esimese sedavõrd sujuva ühendusteega Kesklinna ja Lasnamäe vahel. Kui aga keegi soovib tee peal jalga puhata, saab ta nautida vaateplatvormilt avanevat lummavat vaadet linnale ja merele.

Kergliiklussild valmis Filtri teed Kadrioru ja Ülemiste ühisterminaliga ühendava kergliiklustee rajamise teises etapis. Projekti esimeses etapis rajati kesklinna nelja meetri laiune ja 2,1 kilomeetri pikkune kergliiklustee, mis ühendab Kadrioruga Tehnika tänava ja Filtri tee. Ühendus kulgeb Odra, Türnpu, Vilmsi ja Vesivärava tänavate kergliiklustee kaudu. Lisaks teede ehitusele uuendati tehnovõrke, tehti maastikukujundustöid, paigaldati tänavavalgustus ning liikluskorraldus- ja ohutusvahendid.

Kergliiklustee teise etapi tööde tellija on Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet. Projekti on koostanud Reaalprojekt OÜ, ehitustöid teeb TREF Nord AS. Maastikuarhitektuurse lahenduse koostasid Kino Arhitektid. Ehitustööde maksumus oli veidi üle 884 000 euro, projekti toetas Euroopa Regionaalarengu Fond.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga